Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner
21 - 40 of 43 Posts
hey i am having the same prob finding an oil that is constantly available..........say i walked into wal-mart what should i get
In het geval dat iemand anders een "zoekopdracht" uitvoert en met deze link eindigt....Shell Rotella T 5w40 (synthetisch) van Wally World $19 voor een gallon. Geweldig spul - lage prijs.Ik gebruik K&N filters, voor het geval dat ook gevraagd wordt. Vind ze af en toe op eBay echt goedkoop voor ongeveer $6-8 per stuk. Ze hebben een zeskant dop voor een socket en zijn geboord voor veiligheidsdraad - wat een bonus!

Rotella is een productfamilie, dus in dat geval heeft u gelijk. Maar ze hebben synthetische leden:
http://www.shell.com/home/Framework...ucts/zzz_lhn.html&FC3=/rotella-en/html/iwgen/products/product_rotellasynth.html

Ik gebruik de gewone oude 15W-40 RotellaT Multigrade. Als u uw olie vaak ververst (zoals ik... 2500-3000 mijl), dan heeft u er echt niets aan om synthetisch te gebruiken. Synthetische oliën smeren niet echt beter, ze zijn gewoon zeer bestand tegen afschuiving. Afschuiving gebeurt na verloop van tijd. Als u 7500 mijl tussen olieverversingen rijdt, kan het zinvol zijn.

Of u het nu gelooft of niet, maar vanuit het oogpunt van oliebehoefte hebben onze GSX-R-motoren meer gemeen met een grote Caterpillar-diesel dan met een typische auto.

Rotella is geen volledig synthetisch, het is een groep III olie. (daarom is het goedkoop) M1, Amsoil, Motul en een paar anderen zijn 100% volledig synthetisch.
Hoe komen ze ermee weg om dat op hun website te vermelden? "Shell Rotella® T Synthetic SAE 5W-40 is een volledig synthetische heavy-duty diesel- en benzine-motorolie die speciaal is ontwikkeld om te voldoen aan de eisen van het Noord-Amerikaanse rijden."

Sinds het Castrol-debacle kan de term synthetisch nu ook basis III+ oliën omvatten.

Synthetisch kan ook worden aangeduid als groep III+, IV en V basisoliën. PAO- en esther-basisoliën verwarren de zaken ook.
Het wordt behoorlijk ingewikkeld. Ga naar de website "bob is the oil guy" en je zult jarenlang bezig zijn met het leren over de wereld van olie!!

Image

Het is mijn geheim om Spppeeeeeaaadddddddddddddddddddd te hebben: [burnout]

last time i looked amsoil was the highest grade syn oil made. good choice going with the amsoil
Het is als het drinken van een micro-brew in vergelijking met een Budweiser. De smaak is misschien beter, maar de afweging is de prijs. Beide zullen je echter nog steeds dronken maken.

Ik zou liever gewoon elke 500-1000 mijl of minder mijn olie verversen met iets dat de klus nog steeds heel, heel goed klaart.

NEE!!!!!!!!!!

blijf uit de buurt van "auto" -oliën. Vooral die welke als energiebesparend zijn geëtiketteerd.

Elke JASO MA-spec olie is echter prima, of het nu synthetisch of petro is.

Dus als ik jullie goed begrijp, kan ik gewoon naar Walmart gaan en de gewone synthetische olie halen, net als voor auto's, en het werkt allemaal hetzelfde en is een stuk goedkoper???
Gebruik GEEN olie voor benzine-aangedreven auto's. Dieseloliën bevatten, voor zover ik weet, niet de wrijvingsmodificatoren die invloed hebben op onze koppelingen en ervoor zorgen dat ze slippen. Shell Rotella en Mobil Delvac zijn beide dieseloliën. De MOBIL1 die iemand noemde, is waarschijnlijk de motorspecifieke MOBIL1.

21 - 40 of 43 Posts