Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

Ketting spanner Hoe?

1 reading
63K views 23 replies 8 participants last post by  Spitz04  
#1 ·
Mijn CCT is kapot gegaan en ik heb een nieuwe (gebruikte) originele CCT van eBay gekocht in echt goede staat voor $25. Ik heb er ook een nieuwe pakking voor.

Ik weet nu dat ik een handmatige van APE had moeten kopen, maar aangezien ik deze al heb, wil ik hem erin zetten.

Heeft iemand een "How to" gemaakt over hoe dit te doen? Alles wat ik heb gelezen, maakt het een beetje moeilijker dan ik had verwacht. Ik wil echt niets verpesten. Ik heb rondgekeken en kan alleen video's vinden voor de handmatige en voor andere motoren.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt bij voorbaat.

#5 ·
Er staat nu 15.000 op. Ik weet dat het niet zo vroeg zou moeten uitvallen, maar het maakt dat ratelende geluid waardoor ik denk dat het dat is. Het zouden echter ook de kleppen kunnen zijn. Ik zal het geluid hier over een tijdje opnemen en plaatsen, zodat jullie kunnen laten weten wat jullie ervan vinden.

#8 · (Edited)
Ik heb naar je videoclip geluisterd..
Je spannergeluid klinkt niet al te slecht voor mij... mijn videoclip hieronder.

Ik heb de mijne vervangen bij ongeveer 8500 mijl toen ik mijn spanner verving, het geluid was er nog steeds een beetje! Dus ik heb de kogelafstandhouder toegevoegd die alleen op de k4 - k5 600 & 750 spanner zit.. de k5 k6-1000 heeft dit niet
kogelafstandhouder..

onderdeel nr.. kogel 12839-35F00 - kost $3 ja? Ik weet dat sommigen zouden zeggen dat ik dit niet had moeten doen ..crescent suzuki uk zei dat het geen kwaad zou kunnen, het zou de spannerveer alleen maar iets meer duw geven... het heeft voor mij gewerkt. De motor heeft nu 12.700 mijl gereden, 2 zware motortrips naar Spanje vorig jaar

Ik hoop dat dit je helpt :cheers

#10 · (Edited)
Ik zal het misschien morgenavond proberen aan te pakken. Ik hoop echt dat ik niets verknal. Het lijkt eenvoudig genoeg, ik wou dat ik een meer stapsgewijs proces had.

Wish me luck.
Afbeelding van de spanner aan de achterkant van het motorblok... til de brandstoftank op, hij bevindt zich aan de gaskant van de motor, verwijder bout nummer 2... op de foto eerst.....verwijder dan de veer, hij trekt er gewoon uit ... draai dan bouten nummer 3 los ... bij het opnieuw plaatsen van de spannerbehuizing, plaats bout nummer 2 als laatste terug om de veer te belasten ... eenvoudige klus :cheers

Attachments

#12 ·
Bedankt Snowblind. Dat klinkt vrij eenvoudig. Zo had ik het me voorgesteld. Maar toen hebben een paar anderen dingen gezegd over het openen van de nokkenasklep en het vastzetten van de nokkenketting aan de nokkenastandwielen. Ik denk dat ik dat ook maar ga doen.
ja, sommige mensen hebben de nokkenasklep geopend en de nokkenketting met tyraps aan de nokkenastandwielen vastgezet... dat heb ik NIET gedaan... ik had geen problemen..
ik heb het al twee of drie keer eerder gedaan op verschillende motoren...alles ging goed

:cheers

#13 · (Edited)
Nou, ik heb de CCT vervangen en alles ging vrij gemakkelijk, maar ik heb bout nummer 2 niet eerst losgedraaid en dus heb ik misschien iets verknald. Het was vrij moeilijk om de nieuwe CCT erin te krijgen, dus ik heb het deel van de carterdeksel voor de startmotor verwijderd en er ging overal een hoop spullen heen. Uiteindelijk heb ik alles weer in elkaar gezet en het ging goed.* Dus ik ging terug naar de CCT en toen ik de twee bouten (#3) erin deed en vastschroefde, ging het goed. Toen draaide ik bout #2 vast en startte de motor en hij liep goed en ik denk dat het geluid weg is. ging goed. Toen draaide ik bout #2 vast en startte de motor en hij liep goed en ik denk dat het geluid weg is.

HET PROBLEEM IS HIER!!!
http://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=Ft0ijjWlY28

Nu maakt de motor dat geluid in de video dat klinkt alsof ik een turbo heb of zoiets. Ik vond een vergelijkbare video van een Honda VRF800 en de man zei dat het kwam omdat hij te veel olie had. Ik heb wat olie afgetapt om te zien of dat iets hielp, maar dat deed het niet. Ik vond een ring waarvan ik zeker weet dat hij van de startkoppeling afkomstig is. In de tekening is het onderdeel #5.
http://www.cheapcycleparts.com/ model_years/4184-suzuki-2006--gsx- r1000/assemblies/127923-starter-clutch

Dus ik heb alles weer uit elkaar gehaald en die ring geplaatst waar ik zag dat hij in de tekening ging en ik merkte dat ik de #4 ring naast #5 miste. Zou dat de reden kunnen zijn dat het geluid maakt? Ik ben van plan om morgen een ring te vinden en hem daar weer in te zetten, maar ik denk niet dat dit het probleem zou kunnen zijn. Bedankt bij voorbaat voor alle hulp die jullie kunnen geven.

#14 ·
Nou, ik heb de CCT vervangen en alles ging vrij gemakkelijk, maar ik heb eerst bout nummer 2 niet losgemaakt en dus heb ik misschien iets verknald. Het was vrij moeilijk om de nieuwe CCT erin te krijgen, dus ik heb het deel van de carterdeksel voor de startmotor afgehaald en er ging overal een hoop spullen heen. Uiteindelijk heb ik alles weer in elkaar gezet en het ging goed.* Dus ging ik terug naar de CCT en toen ik de twee bouten (#3) erin deed en erin schroefde, ging het goed. Ik draaide toen bout #2 vast en startte de motor en hij liep goed en ik denk dat het geluid weg is. ging goed. Ik draaide toen bout #2 vast en startte de motor en hij liep goed en ik denk dat het geluid weg is

HET PROBLEEM IS HIER!!!
http://www.youtube.com/watch?feature=youtube_gdata_player&v=Ft0ijjWlY28

Nu maakt de motor dat geluid in de video dat klinkt alsof ik een turbo heb of zoiets. Ik vond een vergelijkbare video van een Honda VRF800 en de man zei dat het kwam omdat hij te veel olie had. Ik heb wat olie afgetapt om te zien of dat iets hielp, maar dat deed het niet. Ik vond een ring waarvan ik zeker weet dat hij van de startkoppeling kwam. In de afbeelding is het onderdeel #5.
http://www.cheapcycleparts.com/ model_years/4184-suzuki-2006--gsx- r1000/assemblies/127923-starter-clutch

Dus ik heb alles weer uit elkaar gehaald en die ring geplaatst waar ik hem in de afbeelding zag gaan en ik merkte dat ik de ring #4 naast #5 miste. Zou dat de reden kunnen zijn dat het geluid maakt? Ik ben van plan om morgen een ring te vinden en hem daar weer in te zetten, maar ik denk niet dat dit het probleem zou kunnen zijn. Bedankt bij voorbaat voor alle hulp die jullie kunnen geven
Het maakt dat geluid omdat het waarschijnlijk te strak zit.

#16 ·
Nou, ik heb de CCT losser gemaakt en hij maakt nog steeds lawaai.
Ik heb alles voor de startkoppeling er weer uitgehaald en een ring gevonden en die geplaatst waar ik een ring miste en hij maakt nog steeds hetzelfde lawaai.
Ik denk dat ik de CCT gewoon verkeerd heb geĂŻnstalleerd of zoiets.

Snowblind, als je een video zou kunnen maken over hoe je de spanner instelt, zou dat heel erg gewaardeerd worden. Ik rijd niet op mijn motor omdat ik bang ben dat dit geluid iets echt beĂŻnvloedt, of bang ben dat het iets zal beĂŻnvloeden.

Nogmaals bedankt.

#17 ·
Je kunt de spanner niet verkeerd installeren als je de bout en de veer als laatste bewaart. Het is zo simpel als het losschroeven van de hele assemblage en het vervolgens terugplaatsen zonder de veer/bout. Zodra de behuizing op de kop is vastgeschroefd, laat je de veer erin vallen en plaats je de bout. Helemaal niet moeilijk. Zorg er ook voor dat de tandstang helemaal in de behuizing zit als je hem vastschroeft.

#18 · (Edited)
Bevestig eerst de spanner aan de achterkant van het motorblok... zorg ervoor dat deze er hetzelfde uitziet als op de onderstaande afbeelding, de rateltanden naar achteren... voordat u de veer, de ring en de bout toevoegt.

Voeg dan de veer, de ring en de bout toe, dit zal de spanner laden en instellen, u zult horen dat deze op zijn plaats klikt... terwijl de bout wordt aangedraaid.
De spanner is dan... ingesteld... nu veilig om de motor te starten...

:cheers

Attachments

#19 ·
Nou, ik heb het eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd en het klonk een stuk beter. Dat hoge piepgeluid komt alleen voor bij meer dan 7.000 toeren. Ik reed de hele weg naar huis van mijn moeder, wat meer dan 70 mijl was, en het ging prima. Er lijkt niets mis mee te zijn. Moet ik misschien de handmatige CCT van APE halen of denken jullie dat het oké is om het gewoon met rust te laten?

#20 ·
Nou, ik heb het eruit gehaald en opnieuw geĂŻnstalleerd en het klonk een stuk beter.
Dat hoge geluid komt alleen voor bij meer dan 7k toeren. Ik reed de hele weg naar huis van mijn moeder, wat meer dan 70 mijl was, en het ging prima. Er lijkt niets mis mee te zijn.
Zou ik misschien de handmatige CCT van APE moeten halen of denken jullie dat het wel goed zou zijn om het gewoon met rust te laten?
Het komt wel goed zo.:cheers

#22 ·
Jeez, als je geen automatische spanner kunt uitvogelen, hoef je geen verstelbare te nemen, anders ga je alleen maar kleppen buigen. De kans is groot dat je geluid gewoon je ketting was die een beetje losser werd voordat de spanner in zijn volgende verlenging klikte, dit voorkomt dat de plunjer de hele tijd beweegt en de ketting losser maakt. De 05? generatie zx6r's waren echt luidruchtig totdat hij die volgende verlengingsvergrendeling bereikte en boem, het geluid verdween precies op dat punt. Je wilt wat speling in de ketting, zodat je je geleiders niet verslijt.

#23 ·
Ja, ik dacht niet dat het een goed idee zou zijn om de handmatige te nemen. Maar er zijn tonnen "how to's" voor die, dus ik nam aan dat het wat makkelijker zou zijn.
Het geluid is nu echter weg, dus ik denk dat ik het gewoon met rust ga laten. Het loopt ook prima, dus ik denk niet dat er iets is om me zorgen over te maken.

#24 ·
Zoals ik al zei, de automatische werken prima, ze hebben een ratelsysteem en een veer om de plunjer nog een tandje verder te duwen wanneer de ketting voldoende versleten is om dit te vereisen. Bij de handmatige moet je de afstelling in de gaten houden. Als je meer dan twee tanden overslaat, raken je zuigers je kleppen en dan heb je een revisie van de cilinderkop nodig, en niet de goede soort.