Hallo mensen, ik ben gewoon op zoek naar wat gedachten of advies over de juiste manier om de quickshifter-functie in onze motoren te gebruiken. Ik rijd meestal op wegen in de stad, dus de QS is onnodig, maar als ik hem op open snelwegen of bochtige wegen aanzet, voel ik de zachtheid van de versnellingen die inschakelen niet echt, vooral bij het overschakelen van de 1e naar de 2e versnelling (soms krijg ik neutraal, zo irritant). Ik dacht dat de QS-modus 1 te ruw was, dus ik heb hem op modus 2 gezet. Ik voel echter nog steeds dat de tandwielen te hard inschakelen, ik voel me er niet prettig bij te denken dat ik de versnellingsbakcomponenten te veel belast. De vragen zijn: Ten eerste: trap ik de schakelhendel te zacht en krijg ik daarom neutraal in plaats van de 2e versnelling? Sommige Aprilia-mensen zeggen dat de handleiding het gebruik van QS van 1 naar 2 en bij lage toeren niet aanbeveelt, misschien is onze GSXR vergelijkbaar. Ten tweede: doe ik iets verkeerd of is het normaal om de versnellingen te voelen en te horen inschakelen, zelfs met de QS aan? Ik wil niets verslijten. Dit is mijn eerste motor met quickshifter, dus ik ben een ouderwetse koppelingsschakel-man van een R6 uit 2008. Ten derde: weten jullie of het gebruik van de quickshifter de koppeling spaart of de levensduur van de koppelingsplaten verlengt? Bedankt allemaal!