Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

Verschil tussen K8 en K9

35K views 25 replies 15 participants last post by  chris13  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een gsxr600 te kopen - de verkoper heeft me verteld dat het een ongeregistreerd 09-model is, maar het label op de motorfiets zegt 2008 - is er een eenvoudige manier om erachter te komen of het daadwerkelijk een k8 of k9 is?

Wil er zeker van zijn dat ze me geen K8 proberen te verkopen waarvan ze zeggen dat het een k9 is!

Bedankt

#6 ·
K9 600's hebben een gay tribal grafisch shit, K8's niet, ik denk dat dat de gemakkelijkste manier is om het te weten. De enige andere manier is om het emissiecontrolelabel op het frame te lezen. Er staat dan zoiets als: deze emissiemotorfiets voldoet aan de federale emissie-eisen van modeljaar XXXX, enzovoort.

#7 ·
Bedankt voor alle suggesties

Ik heb nu een Suzuki brochure voor me - "The Range 2009" en kijk naar de 600:

Achterste voetsteunen en beugels zijn zilverkleurig op zowel blauw/witte als zwarte modellen (1000 heeft de zwarte, 750 en 600 zijn beide zilver).

Geen tribal graphics op beide kleuren (alle modellen).

Betreffende de kleur die anders is (lichter blauw?) - alleen de 1000 lijkt het lichtere blauw te hebben, met zwarte wielen - de 750 en 600 lijken beide het donkerdere blauw te hebben - met dezelfde kleur wielen.

Kan iemand bevestigen dat het vin-nummer definitief het K-modelnummer toont en zo ja, waar het zich bevindt? Is het het 10e nummer? Zoals al vermeld???

Bedankt

#14 ·
Zouden het dan verschillende landen kunnen zijn (misschien?) - (ik ben in het VK)

de brochure is een echte Suzuki-brochure en toont geen GSXR met witte wielen, het toont ook geen witte modellen waarvan ik dacht dat ze die in k9's hadden :scratch

Het heeft de blauw/witte als hoofdafbeelding met een zwarte aan de zijkant, maar geen wit, wat ik zeker wist dat ze deden?!

ik ben nu zoooooo in de war :p
Suzuki hergebruikt vaak foto's uit eerdere catalogi als de wijzigingen aan de motorfiets minimaal zijn, dus wees niet verbaasd als er foto's van 08-motoren in de 09-catalogus staan. 09-motoren lijken ofwel witte wielen, zwart of grijze gunmetal-wielen te hebben. Maar ik weet natuurlijk niet zeker of de Noord-Amerikaanse modellen qua kleur en/of combinatie verschillen.

#11 ·
Qua verschil in constructie is er absoluut geen verschil, ze hebben geen wijzigingen aangebracht aan de gixxer 6 voor 09, ze hebben hetzelfde model behouden als de 08, mijn motor is een 08, maar ik heb hem in 09 geregistreerd, dus mijn motor zal ook voor de rest van dit jaar een nieuw model zijn... dus ik denk dat het enige verschil is wat de mensen hierboven zeiden over nummers... en wat betreft kleuren, daar ben ik niet zo zeker van!

#12 ·
Geen verschil behalve kleuren, en die variëren per land.

Controleer het chassisnummer. Het 10e cijfer zal u vertellen

#20 ·
Hoe zit het met het gewicht, is dat niet anders dan van 08 naar 09. Ik heb gehoord dat de 09's zo'n 30-50 pond zwaarder waren. Klopt dit?
Simpel, 08-modellen gingen uit van het drooggewicht, 09's gaan uit van het natte gewicht.

#19 ·
Alle cijfers volgens het servicemanual (Ja, ik heb het gekocht): De cijfers van het model 2008 waren 167 kg droge massa en de cijfers van het model 2009 waren "rijklaar gewicht", oftewel met accu en alle vloeistoffen (inclusief brandstof) 198 kg. Voor mij zouden 17 liter brandstof, 2,9 liter motorolie (revisie), 2,7 liter koelvloeistof, 0,84 liter veringsolie en een accu dat verschil kunnen verklaren. 23,4 liter vloeistof Ă  0,7 kg + 4 kg accu is ca. 21 kg = het verschil.

#21 ·
Ik werd geïnformeerd dat er geen officiële K9's naar het VK zouden komen vanwege de hoeveelheid K8's die nog in het land waren en die niet verkocht werden vanwege de paniek van mensen door de kredietcrisis. Ze verkochten gewoon wat er nog over was als K9's, zoals gezegd geen groot probleem, want het enige verschil was de kleur en de voetsteunen.

#22 ·
Ik werd geïnformeerd dat er geen officiële k9's naar het VK kwamen vanwege de hoeveelheid k8's die nog in het land waren en die niet verkocht werden vanwege het begin van de paniek van mensen met de kredietcrisis, ze verkochten gewoon wat er nog over was als k9's, zoals gezegd geen groot probleem omdat het enige verschil de kleur en de voetsteunen waren.
hmmmm dat is interessant.................

Als ik erover nadenk, heeft geen van de 09's die ik heb gezien de tribal graphics en ik kan ook niet zeggen dat ik de zwarte achterste voetsteunen heb opgemerkt.....

ik ga vrijdag sowieso terug naar een paar dealers om een aanbetaling te doen, dus terwijl ik daar ben en beter kijk en kijk of ik k9-onderdelen zie, en de vin's controleer terwijl ik daar ben....

ik meld me vrijdag/zaterdag terug :)

#25 ·
Kijk gewoon naar het 10e cijfer. Als het een k9 is, is het een 9. Als het een K8 is, is het een 8. Als je dan ziet dat het een 8 is, gebruik het dan in je voordeel om een mooie korting te krijgen!
Het Amerikaanse en Canadese VIN-nummeringssysteem verschilt van het VIN-systeem van de rest van de wereld... je suggestie werkt niet op een Australische/Europese/Britse specificatie motorfiets