Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

Koppelingsadvies

1 reading
7.9K views 20 replies 7 participants last post by  billyka  
#1 ·
Hallo. Na het lezen van de forums en de sticky in dit forum heb ik besloten om de koppelingsmod te gaan doen om het startprobleem op te lossen dat ik heb met mijn motor. Bij alles wat meer is dan een langzame, constante start, slipt de koppeling, voelt het vreselijk aan en maakt het een vreselijk geluid. Maar slipt niet op enig ander moment van het rijden. Ik heb gelezen dat andere mensen het probleem hebben, maar niet echt oplossingen zijn voorgesteld. Dus ik ben vanavond begonnen met het strippen van mijn koppeling en ben begonnen met het inspecteren van mijn koppelingsplaten.
Mijn bevindingen zijn dat de koppelingsplaten 0,2 mm onder de bruikbare limiet liggen. 2,4 is de limiet, 2,6 is de meting. Zou u deze vervangen, wat is de meting van de aandrijfplaat op een nieuwe plaat? Hoe worden de EBC-kits beoordeeld of is het het beste om voor de originele te gaan?
Mijn andere observatie was dat mijn koppelingsveren over de bruikbare limiet liggen. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken dat ik ervaar?
En tot slot, heb ik gelijk als ik zeg dat de mod het boren van de gaten op de mand en het veranderen van de relevante ring voor de 750cc variant moet zijn?
Elke input wordt gewaardeerd.
Bedankt
 
#2 ·
Bij alles wat meer is dan een langzame, constante start, schuurt de koppeling, voelt vreselijk aan en maakt een vreselijk geluid. Maar slipt niet op enig ander moment van het rijden. Ik heb gelezen dat andere mensen het probleem hebben, maar niet echt oplossingen zijn voorgesteld.
Ik geloof dat dit komt van een verkeerde/versleten koppelingsring

Vraag me niet naar het specifieke onderdeelnummer,

21471-41G00
ZITTING, GOLF WASHER
Of
21472-41G00
WASHER, KOPPELINGSPLAAT GOLF

maar ik ben er zeker van dat iemand anders kan vaststellen waar ik naar verwijs

...maar het lijkt erop dat je koppeling meer nodig heeft dan alleen die ring
 
#3 · (Edited)
Slijpen? Dit gebeurt tijdens het loslaten van de hendel (ontkoppeling) terwijl u wegrijdt? Slijpgeluid moet metaal op metaal zijn, wat ergens in de koppeling sporen moet vertonen.
Hoe ziet het koppelingsdruklager eruit? Artikel # 38 hier.
Koppelingsplaten versleten, te klein, veroorzaken slippen. (minder druk op de veren)
Koppelingsveren samengedrukt, te klein (buiten de specificatie), veroorzaken slippen. (minder druk op de platen)
Omdat uw koppeling niet slipt, ligt uw probleem elders.
 
#6 ·
Slijpen? Dit is tijdens het loslaten van de hendel (ontkoppeling) als je wegrijdt? Slijpend geluid moet metaal op metaal zijn, wat ergens in de koppeling sporen moet vertonen.
Hoe ziet het koppelingsdruklager eruit? Item # 38 hier.
Koppelingsplaten versleten, te klein, veroorzaken slippen. (minder druk op de veren)
Koppelingsveren samengedrukt, te klein (buiten de specificaties), veroorzaken slippen. (minder druk op de platen)
Omdat je koppeling niet slipt, ligt je probleem elders.
ja, het is niet zoals een metaal op metaal slijpen. Waarschijnlijk het verkeerde woord. Het is wanneer je wegrijdt en de koppeling ontkoppelt, het maakt een wrijvend/jankend geluid, bijna een piep. Ik denk dat het ook slipt, maar niet veel. Het klinkt als het veelvoorkomende K5-K6 koppelingsprobleem dat in een paar berichten in het forum wordt genoemd. Het druklager ziet er goed uit.
Maar ja, ik heb geen probleem met slippende koppeling
 
#4 ·
De aandrijfplaten waren oorspronkelijk 2,72 tot 2,88 mm dik. 2,6 mm is acceptabel. De standaardveerlengte is 57 mm, met 54,2 mm als servicelimiet.

De nominale stapelhoogte is 10 x 2,8 + 9 x 2,3 = 48,7 mm. De twee extra aangedreven plaatdiktes maken het mogelijk om de hoogte aan te passen aan deze waarde als de toleranties combineren tot een andere hoogte. De stapelhoogte zou 47,9/49,5 mm zijn als alle aandrijfplaten 2,72/2,88 mm zouden zijn en 44,9 mm als ze allemaal op de servicelimiet van 2,42 mm zouden zitten.

Controleer de mand en de naaf op inkepingen die verband houden met slijtage. Ze kunnen normaal gesproken met een vijl worden gerepareerd. Dit heeft allerlei goede informatie, inclusief de relatieve onbelangrijkheid van de stapelhoogte. De Suzuki-platen werken prima.
 
#7 ·
De aandrijfplaten waren oorspronkelijk 2,72 tot 2,88 mm dik. 2,6 mm is acceptabel. De standaard veerlengte is 57 mm, met 54,2 mm als servicelimiet.

De nominale stapelhoogte is 10 x 2,8 + 9 x 2,3 = 48,7 mm. De twee extra diktes van de aangedreven platen maken het mogelijk om de hoogte aan te passen aan deze waarde als de toleranties combineren tot een andere hoogte. De stapelhoogte zou 47,9/49,5 mm zijn als alle aandrijfplaten 2,72/2,88 mm zouden zijn en 44,9 mm als ze allemaal op de servicelimiet van 2,42 mm zouden zitten.

Controleer de mand en de naaf op inkepingen die verband houden met slijtage. Ze kunnen normaal gesproken met een vijl worden gerepareerd. Dit heeft allerlei goede informatie, inclusief de relatieve onbelangrijkheid van de stapelhoogte. De Suzuki-platen werken prima.
Bedankt daarvoor. Dus denk je dat ik een nieuwe kit en veren moet plaatsen, evenals de mod?
 
#8 ·
^Op basis van wat je hebt gepost, lijkt het erop dat je alleen de verschillende afschuiningring nodig hebt, die, als ik me goed herinner, van de K7 1000 komt. Het onderdeelnummer staat in de mod-instructies.

Voor zover ik weet, is het enige verschil tussen de twee ringen de hoeveelheid afschuining. Als je de mogelijkheid hebt om het te meten, zou het handig zijn als je de hoogte van beide ringen zou kunnen meten en hier zou kunnen plaatsen.

"Heb ik het goed voor als ik zeg dat de mod het boren van de gaten in de mand en het veranderen van de betreffende ring voor de 750cc-variant zou moeten zijn?"
Je kunt de gaten boren als je wilt, maar alles wat je echt nodig hebt, is de andere ring. Als je echter in een boorstemming bent, zitten er achttien 2 mm oliegaten in de zijkant van de koppelingsnaaf. Ze werden in 2007 gewijzigd in 3 mm. De enige reden die ik kan bedenken voor grotere gaten is om de oliedoorstroming van de binnenkant van de naaf naar de koppelingsplaten te verbeteren. Je zou kunnen overwegen de jouwe te vergroten.
 
#9 ·
^Op basis van wat je hebt gepost, lijkt het erop dat je alleen de verschillende afschuinring nodig hebt, die, voor zover ik me herinner, van de K7 1000 komt. De onderdeelnummer staat in de mod-instructies.

Voor zover ik weet, is het enige verschil tussen de twee ringen de hoeveelheid van de afschuining. Als je de mogelijkheid hebt om het te meten, zou het handig zijn als je de hoogte van beide ringen zou kunnen meten en hier plaatsen.

"Heb ik gelijk als ik zeg dat de mod het boren van de gaten op de mand en het vervangen van de betreffende ring voor de 750cc-variant zou moeten zijn?"
Je kunt de gaten boren als je wilt, maar alles wat je echt nodig hebt, is de andere ring. Als je echter in een boorstemming bent, zijn er achttien 2 mm oliegaten in de zijkant van de koppelingsnaaf. Ze werden in 2007 gewijzigd in 3 mm. De enige reden die ik kan bedenken voor grotere gaten is om de oliedoorstroming van de binnenkant van de naaf naar de koppelingsplaten te verbeteren. Je zou kunnen overwegen de jouwe te vergroten.
Bedankt Bill. Wat je over de ring zei, is ook mijn overtuiging. Maar ik weet zeker dat ik heb gelezen dat het onderdeel van de K5-K6 750cc zou moeten komen. Ik zal dit bevestigen. Ik ben er een voorstander van om dit tot op zekere hoogte te laten zoals het bedoeld was, dus ik zal misschien niet boren. Maar het plan is nu om de veren en de ring te vervangen en van daaruit verder te gaan. Mijn koppelingsplaten lijken in orde te zijn en slippen niet.
Ik zal hier de resultaten en bevindingen hiervan volgen.
 
#10 ·
Zoals ik al zei, ik kom terug op de koppelingsmodificatie. Ik moet hem nog goed testen na de revisie, maar ik heb de koppeling op de standaard bediend en de versnellingen doorlopen en hij voelt al een stuk beter aan. Ik zou hem op de weg testen, maar het is hier nat en de motor is net schoongemaakt, dus nee, nee :LOL:. Ik heb de mand geboord en er meer tijd aan besteed dan ik zou moeten doen om vijlsel etc. te verwijderen. Ontvetter en een douchekop werken erg goed. De onderdeelnummer van de gewisselde ring is 21472-41G00. Ik zei dat ik foto's zou leveren om de nieuwe en oude te vergelijken, maar het was moeilijk om een afbeelding te krijgen die de verschillen tussen de twee zou laten zien. De vervangende ring heeft dezelfde hoogte en breedte, maar de afschuining zelf is meer uitgesproken en maakt de ring iets dikker. Deze mod was niet moeilijk om te doen. Ik zal terugkoppelen als ik de koppeling op de weg heb getest, maar op dit moment voelt de koppeling zeker beter aan in de hand. Ik heb ook nieuwe vervangende koppelingsveren geĂŻnstalleerd.
 
#11 ·
De OEM K5/K6 1000 afschuining was 21472-41G00. De afschuining die in de koppelingsmodificatie-instructies wordt vermeld, is 21472-41G10. Hij werd oorspronkelijk gebruikt in:
2006 GSX-R600
2006 GSX-R750
2007 GSX-R1000
2007 GSX-R600
2007 GSX-R750
2008 GSX-R1000
2008 GSX-R600
2008 GSX-R750
2008 GSX-R750K8
2008 GSX-R750K9
2009 GSX-R600
2009 GSX-R750K8
2009 GSX-R750K9
 
#12 ·
De OEM K5/K6 1000 afschuifring was 21472-41G00. De afschuifring die in de koppelingsmodificatie-instructies wordt vermeld, is 21472-41G10. Hij werd oorspronkelijk gebruikt in:
2006 GSX-R600
2006 GSX-R750
2007 GSX-R1000
2007 GSX-R600
2007 GSX-R750
2008 GSX-R1000
2008 GSX-R600
2008 GSX-R750
2008 GSX-R750K8
2008 GSX-R750K9
2009 GSX-R600
2009 GSX-R750K8
2009 GSX-R750K9
Sorry, dat is degene die ik kreeg
 
#15 ·
Ik heb hetzelfde probleem in mijn K3, maar ik vervang de koppeling door een slipperkoppeling. Moet ik deze ring kopen en vervangen in het geval dat het weer gebeurt? Of zou de "nieuwe" gebruikte koppeling in orde moeten zijn?
 
#16 · (Edited)
Ik vervang de koppeling door een slipper-koppeling.
Van een K5/K6? Zo ja, dan zou ik zeggen ja.

Het is geen slipper-koppeling, maar wees op de hoogte van dit.

P.S. De K7/K8 1000 koppeling heeft de juiste schuine ring, evenals een verbeterde slipper-koppeling en verschillende andere verbeteringen. Helaas heeft hij ook de nu ongunstige hydraulische actuator. Maar ik denk dat hij vrij gemakkelijk kan worden omgebouwd naar handmatige bediening.
 
#18 ·
BillV, ik heb de thread gelezen met de k3-4 koppeling die je hebt gepost. Ik denk dat ik die route ga volgen in plaats van die met de schuine ring. Het werkt 100% zoals ze zeggen, dus het is beter om die met de schuine ring niet te proberen, want als het niet werkt, moet ik hem weer uit elkaar halen. Heel erg bedankt!
 
#19 ·
Update over mijn probleem met de k3-k4 koppeling. Ik opende het koppelingsdeksel, verwijderde de drukgroep, veren, frictie- en stalen platen, borgmoer en ringen, verwijderde de koppelingsmand en tot mijn verbazing ontbrak er een ring, die achter de koppelingsmand. Nummer 15 in de afbeelding
Image