Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

01 gsxr 1000 tps problemen?

11K views 11 replies 10 participants last post by  Fakamushin  
#1 ·
Oké, ik ben al eeuwig aan het zoeken en kan het niet uitvogelen. Tijdens het rijden of stilzitten, in welke versnelling dan ook, als ik van een hoog toerental kom of te snel afrem, ook zonder de koppeling in te trekken, stottert mijn motor en valt hij uit. Ik kan de motor meteen weer starten en ook bij het accelereren is hij de eerste seconde een beetje nerveus. Ik heb gisteren de tps verwijderd en een blokje om gereden en alle problemen leken verholpen. Heb ik een nieuwe tps nodig of is er een andere oplossing?

#2 ·
Download een gratis handleiding voor je fiets en controleer daar de exacte spanning die de TPS zou moeten hebben... Je kunt ook proberen de sensor schoon te maken met wat WD-40. Heeft het een FI-fout op je dashboard veroorzaakt toen je zonder de TPS op de motor reed?

#4 ·
Download een gratis handleiding voor je motor en controleer daar de exacte spanning die de TPS zou moeten hebben...Je kunt ook proberen de sensor schoon te maken met wat WD-40. Heeft het een FI-fout op je dashboard veroorzaakt toen je de motor zonder de TPS reed?
Weet niet zeker of ik het hier heb gelezen... of onder een andere thread... maar ik had een afslaand probleem na een snelle toeren... het zou terugtoeren en afslaan. En of bij het stoppen voor een stoplicht in de versnelling soms en de koppeling intrekken zou het afslaan!!!

Ik heb de tps-sensor al eens uitgebouwd, er wat vet in gedaan en hem weer teruggeplaatst en de dealermodus gebruikt en de lijn in het midden van het c00-display gekregen of wat het ook zegt... het maakte zo'n verschil, het was waanzin!! De motor begon te wheelieën... Ik heb de motor verlaagd om dat te stoppen... Toen ik deze reparatie had gedaan, wist ik dat hij veel meer vermogen leverde... de achterband wilde soms loskomen en vond het heerlijk om het voorwiel op te tillen bij een paar harde rukken!!

Hoe dan ook, het afslaan was nog steeds niet verholpen... dit jaar heb ik de motor een paar keer geprobeerd en het afslaan voelde bijna erger aan

Dus ik deed wat ik hier las en ik weet dat ik in een andere post... over het controleren van de tps-sensor om hem terug te laten veren... man, ik kon hem niet eens veel beide kanten op draaien zonder er wat spierkracht aan te geven... hhhmmm ik denk dat ik de schuldige heb gevonden. Dus ik heb de 24-30 uur in WD40 laten weken... wow het werkte echt en werkte perfect, ik heb de secundaire tps eruit gehaald om hem te controleren, hij veerde perfect terug!! Dus ik heb hem weer vastgeschroefd op de plek waar hij af fabriek zat (ik heb hem zelfs met een mesje ingekrast om zeker te zijn)

Dus ik heb de belangrijkste tps-sensor vandaag weer teruggeplaatst, dealermodus gedaan, hem in het midden afgesteld... gestart wow slaat niet af en ik kan er de shit uit toeren en hij toert snel weer op!! Volia, dat is afgesteld! Dus ik heb mijn handleiding gebruikt en gelezen over de secundaire, u koppelt hem los en gebruikt een voltmeter op ohm en koppelt de sensor los van de motor, gebruikt geel naar + OP DE METER en gebruikt zwart naar de negatieve op de meter. Moet 0,5 k ohm aangeven... het was 0,9 dus ik heb hem afgesteld, en hij zou 3,9 moeten aangeven als hij volledig open is/// was 4,7 ervoor

je beweegt gewoon de secundaire servogestuurde vlinders om die secundaire tps-sensor te bewegen!!!

Wow hij toert perfect en ik wed dat de computer nog nooit zulke nauwkeurige metingen heeft gekregen als hij nu krijgt... ben nog niet gaan rijden maar man de manier waarop hij loopt is perfect!!

Neem hem morgen na het werk mee voor een rit en zal me melden!!!

Maar 1000% de WD40-truc werkt!!!

#7 ·
OK, dus ik heb mijn motor in de dealermodus gezet en dit is wat er staat: ¯C00, mijn tps is hoog. De motor loopt te rijk en stottert tussen 4000 en 5000 tpm. Als ik de TPS aanpas, zou dat dan helpen met het probleem van het te rijk lopen? Ik heb hem in de dealermodus gezet nadat ik de motor had opgewarmd. 65 graden Celsius.