Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

Wat is er zo speciaal aan de ALSTARE Edition?

103K views 69 replies 41 participants last post by  Bknowles  
#1 ·
Hé jongens, mijn maat heeft net dezelfde motor gekocht als ik, een K3 GSXR 600, maar het verschil is dat hij de Alstare 40th Anniversary Edition heeft. Ik kan nergens vinden wat het verschil is tussen de twee motoren. Is het allemaal cosmetisch of is er iets anders aan gedaan dat ik niet heb? Ervan uitgaande dat ze allebei standaard zijn.

#2 ·
Het is allemaal cosmetisch. Een van mijn persoonlijke favoriete raceschema's.

#3 ·
Het enige verschil is de carrosserie. Dat zal hij snel genoeg ontdekken als hij ooit iets moet vervangen. Verder moet je bij het bestellen 600z voor de carrosseriedelen opgeven.

Er zijn er 1.500 gemaakt met die carrosserie, waarvan 1000 in de VS en 500 aan de overkant van de oceaan.

Ik ben er dol op, omdat iedereen lijkt te weten wat het is, maar het trekt veel aandacht, wat niet altijd gewenst is.

#6 ·
Helaas zal bijna alles wat met cosmetica te maken heeft, behoorlijk wat kosten bij de Alstare-editie. Ik heb de mijne afgelopen zomer laten vallen en alleen de zijkant was bijna 700 dollar, denk ik... Gelukkig was het ongemerkt en werd ik onschuldig bevonden. De verzekering heeft alles betaald :cheers.

#9 ·
Alles cosmetisch, en iedereen heeft gelijk over de duurdere onderdelen. Toen ik klaar was om een sportmotor te kopen, heb ik maandenlang naar veel verschillende modellen en lakstijlen gezocht. Ik was meteen verliefd op de Alstare en ging op zoek naar een. Ik vond er een en kocht hem ter plekke. Hier is een foto van de mijne direct na een bad.

#48 ·
Alles cosmetisch, en iedereen heeft gelijk over de duurdere onderdelen. Toen ik klaar was om een sportmotor te kopen, heb ik maandenlang naar veel verschillende modellen en lakstijlen gezocht. Ik was meteen verliefd op de Alstare en ging op zoek naar een. Ik vond er een en kocht hem meteen. Hier is een foto van de mijne direct na een bad.

Image
ik heb me net geregistreerd om op deze foto te reageren.. de kettingscherm ziet er geweldig uit!!
ik heb zelf een Alstare en ben benieuwd of je wilt delen waar je hem vandaan hebt.. (maak je geen zorgen, ik kom uit Nederland, we zullen elkaar nooit ontmoeten en dezelfde motor hebben :p)

#10 ·
De enige foto die ik momenteel van mezelf heb... Ik moest tijdens deze rit de vervelende tanktas van mijn moeder gebruiken in plaats van een rugzak... Ik haat dat ding echt.

#11 ·
Ik mis de mijne :crying Ik had er een als mijn eerste motor. Ik haatte het kleurenschema maar nam er genoegen mee omdat dat de enige GSXR 600 was die de dealer had en als ongeduldige 18-jarige kocht ik hem met de bedoeling hem te schilderen. Uiteindelijk ben ik eraan gehecht geraakt en heb ik hem nooit geschilderd, maar hij werd 2 jaar later gestolen :banghead

#12 ·
Ze zijn niet alledaags en zoals gezegd 'Limited Editions', dus zeldzamer dan de 'gaap' blauw-witte exemplaren....

Ik kocht de mijne gewoon omdat de schone in de winkel, toen ik vroeg welke motor ze het mooiste vond, naar de Alstare wees en zei: "Die is zo sexy", dus ik kocht hem.... Ik noem hem de snoepwinkel vanwege zijn kleurenschema.

Ik heb er een total loss gereden op het circuit, daarna gezocht naar een andere en moest hem kopen...

Gebruik hem nog steeds op het circuit...

http://www.gixxer.com/photopost/showphoto.php?photo=2774&si=alstare

#23 ·
De alstare-editie heeft nog eens 500 tpm en iets meer koppel. Over het algemeen is het allemaal hetzelfde, alleen cosmetisch.

Weet iemand of heeft de kuipdelen voor de 2003 alstare ed? Ik heb mijn motor bij een vriend thuis achtergelaten om te "bewaken" en in plaats daarvan heeft hij "gereden" en mijn motor "neergelegd".

Ik zit een beetje krap bij kas, dus ik probeer iemand te vinden die een beetje kan handelen, bedankt.

shuass@hotmail.com

#25 ·
De alstare editie heeft nog eens 500 tpm en iets meer koppel. Over het algemeen is het allemaal hetzelfde, alleen cosmetisch.

Weet iemand of heeft iemand de kuipdelen voor de 2003 alstare editie? Ik heb mijn motor bij een vriend thuis achtergelaten om "op te passen" en in plaats daarvan heeft hij "gereden" en mijn motor "neergelegd".

Ik zit een beetje krap bij kas, dus ik probeer iemand te vinden die een beetje kan handelen, bedankt.

shuass@hotmail.com
Stel een favoriete zoekopdracht in op Ebay om goede deals te vinden voor Alstare kuipdelen. Ik zie ze daar de hele tijd. De meeste zijn licht beschadigd of hebben een beetje TLC nodig. Je kunt echter af en toe een paar hele goede deals tegenkomen.

#27 ·
Zeer waarschijnlijk BMAF. Volgens een Suzuki-monteur met wie ik sprak, kwam de 03 Alstare met een andere ECU (+500 toeren zonder begrenzer), titanium kleppen die later als standaard werden geïntroduceerd op 04+ modellen, en een snelheids- en toerenteller (dat kon ik niet bevestigen). Al het andere is cosmetisch. Geen idee of de technicus 110% gelijk heeft, maar ik heb velen horen praten over een andere ECU en extra toeren.

#29 ·
Stock K3 600:
Motortype: Vloeistofgekoelde 599 cc inline-4, DOHC, 16 kleppen. 115 pk (85 kW)/ 13.000 tpm, 49,8 ft-lbs / 10.800 tpm.

Alstare:
Motortype: Vloeistofgekoelde 599 cc inline-4, DOHC, 16 kleppen. 115 pk (85 kW)/ 13.250 tpm, 49,8 ft-lbs / 10.750 tpm.

#32 ·