Suzuki GSX-R Motorcycle Forums Gixxer.com banner

92 1100 klepcontrole/afstelling

1 reading
16K views 14 replies 6 participants last post by  Burtonf166  
#1 ·
Hé jongens,

Ik ben al een tijdje met motoren bezig en het controleren van de klepspeling is niets nieuws.

Ik heb alleen gewerkt aan nieuwere motoren met het nokkenas-over-emmer-ontwerp, dus de 92 gsxr-kop is vreemd voor mij.

Wat betreft waar de speling te meten, is de handleiding onduidelijk. Ik nam aan dat het tussen de nok en de arm zit, zoals afgebeeld. Hulp?

#2 ·
Bij de dubbele vinger tuimelaar (vorig model) moet je de voelermaat tussen het klepsteeluiteinde en de stelschroef plaatsen. Bij dit model zou het naar mijn mening hetzelfde moeten zijn, en de juiste positie zou tussen de klepsteel en de tuimelaar moeten zijn. Dus, zoals op de foto, zou het verkeerd moeten zijn

#3 · (Edited)
Bij de eerdere motoren (met schroef/borgmoer-afstellers) wordt de speling gemeten tussen de tuimelaar en de klep. Als de spelingnummers hetzelfde zijn, zou ik gedacht hebben dat hetzelfde van toepassing zou zijn op de shimkoppen, d.w.z. tussen klep (pad) en tuimelaar.
Ps. Koude klepspelingen voor de 1100 '86-88 zijn 0,10~0,15 mm of 0,004~0,006 inch volgens het werkplaatshandboek dat ik heb.
PPS. De uitlaatspeling voor 89-92 schroef/borgmoerkleppen was 0,18~0,23 mm of 0,007~0,009 inch (heb geen specificaties voor een shimkop bij de hand).

#4 · (Edited)
Op de dubbele vinger tuimelaar (vorig model) moet je de voelermaat tussen het klepsteeluiteinde en de stelschroef plaatsen. In dit model zou het naar mijn mening hetzelfde moeten zijn, en de juiste positie zou tussen de klep-shim en de tuimelaar moeten zijn. Dus, zoals op de foto, zou het verkeerd moeten zijn. Ik heb een kijkje genomen in de servicehandleiding (pagina 298 van 358), en ik denk dat het slechts een slechte foto/uitleg is

#8 ·
Ik heb nokkenassen zoals die al eerder gezien. Ziet eruit alsof de veren versleten zijn en de tuimelaar de bovenkant van de nok verlaat en pas weer contact maakt bij de basiscirkel.

#9 ·
Ik waardeer alle input enorm.

Ik heb 6 kleppen die niet aan de specificaties voldoen, allemaal uitlaatkleppen. Ik hoopte dat er hier een paar jongens zijn die me willen helpen met het verwisselen van de shims, of ik zou ze liever kopen voor een lagere prijs dan de gekke $7 die de dealer vraagt voor een klein stukje staal.

Dit zouden de bereiken zijn van de shimhoogtes die ik nodig zou hebben om mijn rit in de specificaties te krijgen:

Klepp 1: .109-.113
Klepp 2: .111-.115
Klepp 3: .110-.114
Klepp 4: .110-.114
Klepp 5: .114-.118
Klepp 6: .111-.115

Bedankt!!

#12 ·
1) controleer of je ze kunt oversteken
2) bedenk dat je met meer en minder dan 60 dollar een complete kit met goede klepshims op eBay kunt kopen
Ik heb alles omgezet wat ik kon. Van 8 naar 6, dus een kleine verbetering.

De enige reden dat ik ervan afzie om een complete kit te kopen, is dat ik alleen de motorfiets aan het herbouwen ben en niet per se 200 9,48 mm shims in de toekomst nodig heb.

#11 ·
Nou ja, laat het gewoon zoals het is en laat het zichzelf vernietigen, of verkoop het aan iemand

#13 ·
In een ander opzicht viel een van die stomme kleine rubberen ringen die onder de kleppendekselbouten worden gebruikt, eruit, in de kop, en rolde toen in een van de olie-retourleidingen aan de voorkant van de motor. Het ging allemaal in slow motion... Ik kan het er niet uit krijgen, dus ik moet nu de kop eraf halen en het eruit halen. De koppakking is van '92, dus die vervang ik. Ik wilde graag weten of ik de OEM-veer-CCT-spanner opnieuw moet gebruiken, of dat ik hem beslist moet vervangen door een handmatige. Meningen?

#14 ·
Meestal hoeven de zakmotoren de CCT niet echt te vervangen, omdat deze goed werken totdat de ketting niet te veel is uitgerekt. Als dit gebeurt (ketting te veel uitgerekt), vervang dan de ketting en installeer de originele CCT opnieuw.
Natuurlijk kunt u, als u wilt, de handmatige CCT installeren.
GEBRUIK DE HANDMATIGE CCT NIET OM EEN TE VEEL UITGEREKTE KETTING AAN TE HALEN. DIT IS VERKEERD

#15 ·
meestal hoeven sacs-motoren de CCT niet echt te vervangen, omdat deze goed werkt totdat de ketting niet te veel is uitgerekt. Als dit gebeurt (ketting te veel uitgerekt) vervang dan de ketting en installeer de originele CCT opnieuw. Natuurlijk, als je wilt, kun je de handmatige CCT installeren. GEBRUIK DE HANDMATIGE CCT NIET OM EEN TE VEEL UITGEREKTE KETTING AAN TE HALEN. DIT IS VERKEERD
Bedankt voor de reactie, dan blijf ik bij de standaard.